6 gode grunde til at online casinoer sponsorerer fodboldklubber

Du har sikkert bemærket det. Hvis du har set en fodboldkamp på TV eller en streaming på nettet. Flere og flere casino-reklamer pibler frem på fodboldspillernes trøjer rundt om i verden. Men hvorfor hænger det sådan sammen og hvilke gode grunde kan et online casino have til at ville sponsorere en fodboldklub. Det fænomen ser vi nærmere på i denne artikel.

Online casinoer har også ofte sportsbetting på programmet

Hvis du har spillet casino online, så har du sikkert bemærket, at mange af de moderne casinoer i dag har andet end blot klassiske bordspil og spillemaskiner. De fleste besøger online casinoer for den store spænding, der udløses på de vilde og farverige online spilleautomater. Men blandt de forskellige spilleautomater, roulette spil og kortspil kan man i dag også ofte finde odds på sport. Som online casino giver det derfor ofte god mening at reklamere i fodboldverden, fordi disse casinoer netop udbyder odds på mange af verdens top fodboldligaer.

Store fodboldstjerner er god PR for casinoerne

Udover at selve fodboldklubberne sponsoreres af mange casinoer i dag, så er selve fodboldspillerne også blevet deciderede reklamesøjler for spillesiderne. Spillere som Christian Eriksen, Cristiano Ronaldo eller Karim Benzema har enorm PR-værdi, fordi de er ekstremt populære. Hvis et casino lykkes med at sponsorere en klub med en stor fodboldprofil, så vil reklame-boostet blot blive endnu større.7

Fodbold er verdens mest sete sportsgren

Reklame giver især mening, hvis det når ud til en bred del af befolkningen i de respektive lande. Og det må fodbold sige at gøre. Et kig ned over fodboldprogrammet i TV på enhver given dag i uge vidner om, at der er interessante kampe i gang nærmest døgnet rundt. Spørgsmålet er ikke længere: hvem spiller fodbold i dag på TV, men snarere hvornår spilles der fodbold i dag. For der er gang i alverdens turneringer verden over, og samtlige kampe er efterhånden TV-transmitteret eller livestreamet online. På den måde når casinoerne ud til en bred skare af TV-seere døgnet rundt og i alle ugens dage.

Fodboldtilhængere er ofte interesseret i online spil

Man laver ikke sponsoraftaler med en hvilken som helst virksomhed. Der skal være grobund for at reklamen kan gå bredt ud til befolkningen, men der skal også være tale om et segment, der interesserer sig for den pågældende sponsor. Og her må online casinoerne siges at ramme plet hvad angår målgruppen, når de sponsorerer fodboldklubber. Fodboldtilhængere er nemlig ofte mere interesseret i online spil end mange andre befolkningsgrupper. De er først og fremmest ofte interesseret i sportsbetting, men online casino kunne også være af interesse. Derfor giver det mening at vise sin reklame på de mange stadions foran de mange spilleglade tilskuere.

Fodboldklubberne skaber også god profit på casino-sponsoraftaler

En sponsoraftale går begge veje. Det er ikke kun casinoet, der vinder PR og popularitet på at sponsorere en fodboldklub. Selvom der i dag er enorme indtægter via TV-penge og lignende, så er en sponsoraftale med et hæderligt casino også en god ekstra indtægt for den pågældende fodboldklub. Derfor ser man netop også mange fodboldklubber sige ja til casino-sponsoraftaler fremfor aftaler med andre virksomheder i andre brancher.

Fodboldklubber og casinoer går sammen om at promovere ansvarligt spil

Både fodboldklubber og casinoer har en fælles interesse i og forpligtelse til at promovere ansvarligt spil. En sponsoraftale mellem de to enheder er en glimrende måde at få skabt opmærksomhed på, at spil skal være sjovt, men spilles ansvarligt. I dag forpligter online casinoer med dansk licens sig til at linke til følgende instanser på deres officielle hjemmesider:

  1. ROFUS-ordningen
  2. Ludomani-linjen
  3. Stop Spillet
  4. Den danske spillemyndighed

Alle ovenstående instanser er platforme, der kan yde hjælp og rådgivning til online spillere på casinoer og sportsbetting-platforme i Danmark. Via sponsoraftaler mellem licenserede online casinoer og fodboldklubber får man dermed vist, at man er en ansvarlig institution, hvilket i sig selv også har en vis PR-værdi.